Podstawy

Na samym początku pobierz kompilator, czyli program, który zamieni twój kod napisany w C++ na kod maszynowy zrozumiały dla procesora twojego komputera. Jednym z bardziej popularnych środowisk programistycznych jest Codeblocks, wraz z którym pobierany jest kompilator, np. MinGW. Codeblocks jest darmowy, łatwy w użyciu oraz znajduje błędy w twoim kodzie. Jeżeli nie chcesz pobierać kompilatora możesz również korzystać z kompilatorów online. Aby taki znaleźć wystarczy wpisać w przeglądarkę online c++ compiler kliknij tutaj, aby przejść do przykładowego kompilatora online.

Jest to zestaw instrukcji dla komputera. Podobnie jak przepis jest nam potrzebny, abyśmy wiedzieli, jak upiec ciasto, tak algorytm jest potrzebny, aby komputer wiedział co ma dla nas zrobić.

Jest to ogólnie mówiąc proces realizacji algorytmu w formie kodu, najczęściej w dowolnym języku programowania np. C++, Python.

Są to działania, które mają na celu usprawnić nasz program (skrócenie czasu jego działania, zmniejszenie ilości pamięci jaką potrzebuje).

Jest to liczba głównych operacji jakie wykonuje nasz algorytm. Pozwala ona nam określić jego wydajność (opłacalność). Możemy ją podzielić na pamięciową – ilość pamięci jaką program wykorzystuje i czasową – w jakim czasie program się wykona …czytaj więcej

Zmienną możemy porównać do szuflady, jest to miejsce, w którym przechowujemy dane. Sposób deklaracji (utworzenia) zmiennych: …czytaj więcej

Komenda cout służy do wypisywania danych (zwykle jest to na ekranie, jednak może być to również w pliku). Konstrukcja używania tej funkcji wygląda w następujący sposób: …czytaj więcej

Komenda cin służy do pobierania danych z klawiatury (od użytkownika). Wczytywanie danych do uprzednio zadeklarowanej zmiennej wygląda w następujący sposób: (należy zauważyć, że znaki występujące po cin i cout są sobie odwrotne) …czytaj więcej

  • if – jeżeli: 

Instrukcji tej używamy do wykonania instrukcji, jeśli dany warunek jest zgodny z prawdą: …czytaj więcej

Pętla służy do powtarzania konkretną ilość razy fragmentu kodu, bez konieczności zapisywania jej wielokrotnie. …czytaj więcej

Komenda Break służy do przerwania pętli, w przypadku który nie został uwzględniony w jej deklaracji lub instrukcji warunkowej, w której się pojawia. …czytaj więcej

Jeśli wiemy, że pewien fragment algorytmu będziemy musieli wykorzystać w naszym kodzie więcej niż raz, zamiast robić tego w następujący sposób …czytaj więcej

Rekurencja to funkcja, która wywołuje samą siebie. Jest to wolna metoda, jednakże niezbędna do wykonania niektórych zadań. W funkcji poza wywołaniem jej samej musi znajdować się również warunek końcowy, który sprawi, że nie będzie ona w nieskończoność wywoływać samej siebie …czytaj więcej

Iteracja polega na wielokrotnym powtarzaniu konkretnych czynności w algorytmie, do momentu osiągnięcia określonego celu (iteracja może być również nieskończona). Jest to na przykład pętla: wykonywanie, dopóki spełniony jest warunek podanych instrukcji. Jest przeciwieństwem rekurencji …czytaj więcej

Tablice możemy porównać do komody zawierającej x szuflad, służą one bowiem do przechowywania zmiennych. Pozwalają nam wygodnie zarządzać nawet ich tysiącami. Tablice posiadają indeksy, czyli numer szuflady, w której znajduje się dana zmienna. Wszystkie tablice są numerowane od zera. Możemy tworzyć tablice zawierające różne typy zmiennych (int, string, bool….). To oznacza, że mogą przechowywać nie tylko liczby, ale też znaki czy nawet łańcuchy znaków …czytaj więcej

Idealne miejsce aby zacząć swoją przygodę z programowaniem.

Polityka prywatności

Regulamin korzystania ze strony

Odwiedź nasze social media!

Skontaktuj się z nami

Copyright © 2024 return help;

Scroll to Top