Zmienne i ich rodzaje

Zmienną możemy porównać do szuflady, jest to miejsce, w którym przechowujemy dane.

Sposób deklaracji (utworzenia) zmiennych:

typ nazwa;

Na przykład:

int zmienna;

Do zmiennych możemy „wkładać” – przypisywać dane:

typ nazwa=wartość;

Na przykład:

long long zmienna=3000000;

Do zmiennej możemy przypisać łańcuch znaków:

typ nazwa="napis;"

Na przykład:

string zmienna="Ala ma kota";

Typy zmiennych:

– int: przechowuje liczby całkowite (liczby naturalne, zero i ich ujemne odpowiedniki), może zawierać do 4 bajtów danych

– long long: przechowuje duże liczby całkowite, może zawierać do 8 bajtów danych

– unsigned: przechowuje wartości nieujemne (0 i liczby dodatnie)

– double: przechowuje liczby rzeczywiste (wszystkie liczby łącznie z ułamkami i liczbami niewymiernymi – takimi, których nie da się zapisać jako ułamek zwykły np. liczba ) , może zawierać do 8 bajtów danych

– char: przechowuje pojedyncze znaki, może zawierać do 1 bajta danych

– bool: przechowuje 0 i 1 (tzw. zmienna logiczna), prawdę lub fałsz

– string: przechowuje łańcuchy tekstowe

Idealne miejsce aby zacząć swoją przygodę z programowaniem.

Polityka prywatności

Regulamin korzystania ze strony

Odwiedź nasze social media!

Skontaktuj się z nami

Copyright © 2024 return help;

Scroll to Top