Zmienną możemy porównać do szuflady, jest to miejsce, w którym przechowujemy dane.
Sposób deklaracji (utworzenia) zmiennych:
typ nazwa;
Na przykład:
int zmienna;
Do zmiennych możemy „wkładać” – przypisywać dane:
typ nazwa=wartość;
Na przykład:
long long zmienna=3000000;
Do zmiennej możemy przypisać łańcuch znaków:
typ nazwa="napis;"
Na przykład:
string zmienna="Ala ma kota";
Typy zmiennych:
– int: przechowuje liczby całkowite (liczby naturalne, zero i ich ujemne odpowiedniki), może zawierać do 4 bajtów danych
– long long: przechowuje duże liczby całkowite, może zawierać do 8 bajtów danych
– unsigned: przechowuje wartości nieujemne (0 i liczby dodatnie)
– double: przechowuje liczby rzeczywiste (wszystkie liczby łącznie z ułamkami i liczbami niewymiernymi – takimi, których nie da się zapisać jako ułamek zwykły np. liczba ) , może zawierać do 8 bajtów danych
– char: przechowuje pojedyncze znaki, może zawierać do 1 bajta danych
– bool: przechowuje 0 i 1 (tzw. zmienna logiczna), prawdę lub fałsz
– string: przechowuje łańcuchy tekstowe
Idealne miejsce aby zacząć swoją przygodę z programowaniem.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie oraz akceptujesz regulamin strony.ZgodaPolityka prywatności