Sortowanie
Dane w Excelu możemy również sortować. Robimy to w następujący sposób:
Zaznaczamy w arkuszu obszar, który chcemy posortować i klikamy w „Sortuj”, znajdujące się w zakładce dane.
Wyświetla się okno dialogowe:
Bardzo ważnym jest zaznaczenie „Moje dane maja nagłówki”, znajdującego się w prawym górnym rogu.
Rozwijając „Sortuj według” wybieramy względem wartości z której kolumny będziemy sortować dane.
Potem wybieramy co program ma wziąć pod uwagę podczas sortowania – czy wartości komórek, ich kolory lub ikony.
Ostatnią rzeczą, którą musimy ustawić jest „Kolejność”, czyli czy chcemy nasze dane posortować rosnącą, malejąco, od A do Z, czy od Z do A (w zależności od typu danych w danej kolumnie według której sortujemy).
Możemy dodawać poziomy sortowania – najpierw sortujemy według pierwszych podanych kryteriów, a następnie względem kolejnego poziomu. W naszym przykładzie sortujemy rosnąco względem srebrnych medali zdobytych w igrzyskach letnich. Kryteria sortowania następnego poziomu będą sortowały te wiersze z danymi, dla których liczba srebrnych medali zdobytych w igrzyskach letnich była taka sama.
Aby dodać poziom sortowania, klikamy „Dodaj poziom” i analogicznie wypełniamy okna.
Idealne miejsce aby zacząć swoją przygodę z programowaniem.
Copyright © 2024 return help;